| Le site de Caskami · Guideline |
Aide
Recherche
Membres
Calendrier
|
| Bienvenue invité ( Connexion | Inscription ) | Recevoir à nouveau l'email de validation |
![]() ![]() ![]() |
| peugeotfast |
Ecrit le : 20 Sep 2007, 19:17
|
|
Tailleur de maps ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Membres Messages : 395 Membre n° : 203 Inscrit le : 12 December 04 |
Le tutorial est en englais mais très bon .! pour réaliser une textures de béton.
Lien source : http://en.wikibooks.org/wiki/The_GIMP/Create_a_stone_texture -------------------------------------------------------------------------- This tutorial describes the creation of stone textures. 1: We start with Solid Noise (Filters > Render > Clouds > Solid Noise) You can modify this a bit, but its effect may appear negative in the final result. You will see a rather smooth texture. ![]() If you plan to make your image seamless, perhaps for usage in a 3D application, you might want to do a Gaussian Blur (Filters > Blur > Gaussian Blur) at 100 to make the texture more neutral. ![]() 2: Now you have to add some stony grid on it. This can be done with Scatter RGB (Filters > Noise > Scatter RGB) with Independent RGB off and the values very low (Recommended around 0.05 per channel) 3: Create a New Layer using the New Layer button on the layer window (If you don't have one, in The Gimp's main window, go to File > Dialogs > Create New Doc > Layers, Channels, and Paths.) and do the Plasma filter (Filter > Render > Clouds > Plasma). Try to get a good balance of black and white.![]() Moving the turbulence up just a little can also help if your aiming to make the texture seamless. ![]() 4: Now you have to use Lighting Effects (Filter > Light Effects > Lighting Effects), go to the bumpmap tab and choose the layer with the rendered Plasma. Place the light source as desired. Let the plug-in do the rest. ![]() If you need to make your texture seamless, you probably want to do a Bumpmap instead, which has the same lighting for all pixels. ![]() |
| Tony |
Ecrit le : 23 Sep 2007, 09:29
|
![]() Legomaniaque ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Membres Messages : 1 176 Membre n° : 812 Inscrit le : 25 December 06 |
C'est jouli la 3eme et la 4eme image
|
| Tropheus |
Ecrit le : 23 Sep 2007, 10:13
|
||
![]() Legomaniaque ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Modérateurs + Messages : 1 428 Membre n° : 6 Inscrit le : 11 June 04 |
Pour une fois je suis d'accord avec Tony |
||
| mllekiti |
Ecrit le : 6 Mar 2008, 10:56
|
|
Bleusaille ![]() Groupe : Membres Messages : 5 Membre n° : 1 223 Inscrit le : 5 March 08 |
bon c est parti pour une premiere loose !!
alors voilou j ai essayé d utiliser Gimp mais j ai eu un grooooooos soucis |
| amigos |
Ecrit le : 8 Mar 2008, 08:05
|
|
Membre fondateur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Equipe Caskami Messages : 1 413 Membre n° : 5 Inscrit le : 11 June 04 |
J'y connais pas grand chose dans gimps mais après avoir fait une petite recherche j'ai trouvez ce tuto sur le net Calques et masques de calque dans GIMP
J'espère que c'est ça que tu cherche |
| mllekiti |
Ecrit le : 8 Mar 2008, 12:23
|
|
Bleusaille ![]() Groupe : Membres Messages : 5 Membre n° : 1 223 Inscrit le : 5 March 08 |
en tout cas merci pour le lien maintenant je sais a quoi Gimp doit ressembler |
| Thedahu |
Ecrit le : 1 Aug 2008, 22:17
|
![]() Apprenti poseur de brushs ![]() ![]() Groupe : Membres Messages : 99 Membre n° : 397 Inscrit le : 21 August 05 |
J'utilise beaucoup Gimp! Donc si tu veux les fenetres de calques, il faut cliquer sur :
Boite de dialogue > Créer une nouvelle fenêtre avec onglets > Calques, canaux & chemins. Merci pour ce tutos qui est vraiment sympas! Ce message a été modifié par Thedahu le 1 Aug 2008, 22:19 |
![]() |
![]() ![]() ![]() |